דלקן אוניברסלי – הרפורמה החדשה

רפורמת הדלקן האוניברסלי של משרד האנרגיה אשר נכנסה לתוקף מאפשרת לראשונה לצרכן לתדלק את רכבו בכל תחנה שהוא מעוניין בנוחות, יעילות ובמחיר זול משמעותית.

מהי רפורמת הדלקן האוניברסלי?

רפורמת הדלקן האוניברסלי אותה הגה משרד האנרגיה נכנסה לתוקף בתחילת שנת 2018, לאחר דיונים שארכו שנים ארוכות. במסגרת הרפורמה המהפכנית מחויבות כל חברות הדלק בארץ למאפשר לנהגים לתדלק את רכבם ללא צורך בתשלום במעמד התדלוק, בכל תחנת דלק שיבחרו – בזכות התקן הדלקן האוניברסלי. מדובר למעשה באחת הרפורמות הצרכניות הגדולות ביותר שנעשו אי פעם במדינת ישראל, אשר יש לה השלכות דרמטיות על מחירי הדלק והנוחות של הצרכן בכל הקשור לתדלוק הרכב – פעולה בסיסית אשר טרם הרפורמה הייתה מסורבלת, יקרה וקשה.

דלקן אוניברסלי

כיצד היה המצב טרם הרפורמה?

טרם הרפורמה, כל חברת דלק הקימה התקן דלקן משלה, אשר היה מיועד אך ורק ללקוחותיה בלבד. כתוצאה מכך, הצרכן היה מחויב לתדלק אך ורק בתחנת דלק ספציפית, מבלי אפשרות בחירה. במצב הזה, נפגע באופן משמעותי חופש הבחירה של הצרכן מאחר והוא נכבל לחברת דלק אחת בלבד, מבלי שניתנה האפשרות לתדלק גם בתחנות אחרות. בעקבות כך, משרד האנרגיה חשב במשך שנים ארוכות על פתרון למצב – וכאן בדיוק נכנס הדלקן האוניברסלי.

מהו הדלקן האוניברסלי?

הדלקן האוניברסלי, פיתוח ישראלי חדשני וראשון מסוגו בעולם מאפשר לנהג לתדלק באופן אוטומטי בכל תחנת דלק שהוא יחפוץ בה, ללא צורך בתשלום במעמד התדלוק. המטרה של הרפורמה היא הגברת התחרות במשק, ובעקבות הרפורמה חויבו כלל חברות הדלק בישראל להתאים מחדש את המשאבות הדלק לדלקן האוניברסלי החדש. בזכות הרפורמה, ניתן לתדלק באמצעות הדלקן האוניברסלי בכל תחנות הדלק בארץ. במקביל, כל הדלקנים שהותקנו בכלי הרכב של חברות וארגונים חויבו גם הם להיות מוחלפים אל דלקן אוניברסלי. ע"פ ההערכות שביצע משרד האנרגיה, בישראל כיום קיימים קיום כ 450 אלף דלקנים, כאשר המגמה היא שבעתיד הקרוב הטכנולוגיה פורצת הדרך הזו תתאפשר גם לצרכנים פרטיים, לאור ההצלחה של הרפורמה.

 

כיצד הרפורמה משפיעה על הצרכן?

הרפורמה נועדה למעשה להגביר את התחרות, כך שהחברות יצטרכו להתחרות כל הזמן על הנהגים, ואלה יתדלקו אצל מי שתציע את המחיר הכי נמוך באותה עת. עד היום היו לציי הרכב הגדולים ולמועדוני הצרכנות הסכמי תדלוק ארוכי טווח, כך שלחברות היה קהל שבוי לכמה שנים בכל פעם. בזכות הרפורמה המהפכנית, נוצר מצב בו ישנה הורדת עלויות משמעותית. הסיבה לכך היא שציי רכב כבר אינם מחויבים בהסכמי בלעדיות עם ספקי הדלק, וניתן לחתום על הסכמי תדלוק מול כמה ספקים שונים. בנוסף, מערכת התדלוק האוניברסלית מאפשר גמישות בבחירה וניתן לתדלק בכל תחנה היכן שנוח להם והיכן שזול יותר, ללא מחויבות לחברה אחת, בהתאם להסכם שנחתם, בצורה פשוטה ונוחה.

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »