שני פיקסלים יצאו לדרך – בים בם בום

גוגל הטילה פצצה בעולם הסלולר – משיקה דגמי מכשירים חדשים לקו הפיקסל איתו החלה לפני שנה

 

זו השנה השניה ברציפות בה גוגל משיקה מכשירים סלולריים ביצור בלעדי מטעמה, וטובעת את כף רגלה עמוק וחזק יותר בשוק הסלולר – מהלך טבעי שכן מערכת ההפעלה שלה לסלולריים אנדרויד היא הנפוצה בעולם – אפשר לומר אפילו מונופוליסטית בתחום.

בשנה שעברה מכשירי הפיקסל והפיקסל XL (שהוא גרסה גדולה יותר מהפיקסל) הגיעו עם ביצועים טובים, מצלמה מצויינת, אך היה חסר בהם המון דברים שהיו לפני שנה סטנדרט בעולם הסלולרי כשמדובר במכשיר דגל של חברה חזקה – כמו עמידות למים לדוגמא.

השנה גוגל החלה לגרות אותנו לפני ההשקה עם מהלך שיווקי ענק ובו היא מפיצה סרטונים של חלון החיפוש גוגל, ובו נראה מישהו מחפש שאלות לגבי הסלולרי שלו – "למה למכשיר שלי תמיד נגמרת הסוללה? למה המכשיר שלי לא עמיד בפני מים? למה המכשיר שלי כל כך איטי?" ואז הגיעה כתובית הסיום – "תפסיקו לשאול. המתינו להשקה של הפיקסל 2". מבריק.

השאלה האמיתית היא האם הם מספקים את הסחורה ונכנסים לנעליים הענקיות שהם בעצמם יצרו לעצמם – והתשובה היא – באופן כללי – כן.

הפיקסל 2 מצוייד במסך 5 אינצ' ברזולוציית HD והוא הקטן מבין השניים, עם סוללה שנפחה 2,700 מילי אמפר. חברו הפיקסל אקס אל 2 הוא הגרסה הגדולה עם מסך של 6 אינצ' ברזולוציה גבוה יותר של QHD, עם סוללה שנפחה 3,520 מילי אמפר – מרשים. מלבד ההבדלים במסך ובסוללה, שני המכשירים זהים מבחינת עיצוב ושאר הפרמטרים. בפיקסל אקס אל ניתן דגש על שוליים צרים ככל האפשר בצידו של המסך, כדי לאפשר למכשיר להיות בגודל סביר פיזית אך לאפשר מסך גדול על ידי צמצום השוליים מסביב למסך – ביחס שמאוד מזכיר את מכשירי הסמסונג 8 ונוט 8 החדשים.

 

גאולת הכותרת – המצלמה

שנה שעברה, מיד עם יציאת הפיקסל, נאמר עליו כי הוא בעל המצלמה הטובה ביותר בסלולרי שיצא אי פעם, והתפיסה הזו עדיין מחזיקה עוד היום – שנה אחר כך והפיקסל עדיין מחזיק באחת המצלמות הכי טובות שקיימות במכשיר סלולרי – אם לא הטובה ביותר. המכשירים החדשים לא מיישרים קו עם מכשירי דגל של חברות חזקות, ולכן אין לפיקסל החדש מצלמה כפולה באחורי המכשיר. גוגל מצליחה להתמודד עם החוסר בחומרה באמצעות תוכנה – כל מה שמכשיר אחר מסוגל לעשות עם מצלמה כפולה (בעיקר "צילום פורטרט", מצב צילום שמרגיש מה האובייקט הקרוב לעדשה המצולם, מפקס אותו מושלם, ומטשטש את הרקע), גוגל הצליחה לעשות עם מצלמה בודדת, ומאחר והביצועים מבוססים על תוכנה פורצת דרך של גוגל – לראשונה במכשיר סלולרי – גם במצלמה הקדמית! בקלילות ותוך כדי חסכון בחיי סוללה וחומרה מיותרת בעקבות מצלמה נוספת, גוגל מצליחה (שוב) לייצר את המכשיר הסלולרי עם המצלמה הטובה ביותר. כיפאק היי.

 

ביצועים נוספים במכשירי פיקסל 2 ופיקסל XL 2

המכשיר מצוייד במעבד Snapdragon 835 שהוא הסטנדרט במכשירים חדשים טובים, זכרון של 4 גיגה ראם שזה נחשב מעט נמוך בימינו – אך באמצעות ייעול חומרה חכם ומערכת הפעלה נקיה מתוספים, ניתן להניח שזו לא בעיה של ממש, חיישן טביעת אצבע שהוא באופן רשמי המהיר ביותר הקיים היום במכשיר סלולרי, נפח אחסון של 64 גיגה או 128 גיגה, אנדרויד 8 אוריאו החדש נקי מתוספים לחלוטין עם עדכונים מהירים מיידיים, עמידות בפני מים ואבק בתקן IP67, העוזרת הוירטואלית המשופרת החדשה של גוגל אותה ניתן להפעיל גם באמצעות לחיצה על צידי המכשיר באמצעות חיישני לחץ במסגרת החיצונית של המכשיר, וטכנולוגיית טעינה מהירה (ללא טעינה אלחוטית).

חשוב מאוד לדעת שלמכשירי פיקסל יש יתרון בולט משמעותי מאוד על פני האחרים – ניתן לחסוך בקלות כסף על ידי רכישה של הגרסה עם פחות מקום אחסון על המכשיר, שכן גוגל מציעה גיבוי באיכות מלאה של כל התמונות והוידאו שהמכשיר מצלם על גבי שרתי ענן של גוגל, ללא הגבלה ולכל החיים. במידה ותשתמשו בהטבה הזו ותפנו מהמכשיר את מה שבדרך כלל נחשב מאוד תובעני מבחינת נפח האחסון – תמונות ווידאו באיכות גבוה – תוכלו בקלות להסתדר עם גירסת ה64 גיגה ולהנות מהנחה במחיר.

על הפיקסל מוכרזים מבצעי טרייד אין במסגרתם ניתן להחזיר פיקסל ישן ולרכוש מכשיר פיקסל חדש בהנחה של עד 400$ בהתאם למכשיר שהחזרתם ומצבו.

מכשירי הפיקסל יופצו לאנגליה וארצות הברית תוך מספר ימים בודדים, ובישראל לא מתוכננת השקה נכון לעכשיו. גם בשנה שעברה המכשירים לא הופצו בישראל, כולנו תקווה שגוגל תביא את המכשירים גם לכאן ותפיץ אותם בארץ.

לאתר הרשמי

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »
הכוח של שירותי מחשוב לעסקים
טכנולוגיה
הכוח של שירותי מחשוב לעסקים

בעידן הדיגיטלי של היום, עסקים מכל הגדלים מסתמכים במידה רבה על טכנולוגיה כדי לייעל את התפעול, לשפר את הפרודוקטיביות ולהישאר תחרותיים בתעשיות שלהם. היבט אחד

לכתבה »