גרפיקות משחקי מחשב ב2017-2018 – אמאל'ה

גרפיקות משחקי מחשב ב2017-2018 – אמאל'ה

 

אני זוכר תקופה שבה כל מה שהיה לנו, כשהייתי ילד, זה דמויות מפוקסלות על המסך עם אנימציות מוגבלות מאוד, מחזוריות ולא אמינות. הכל היה בדו מימד והכל היה נראה מאוד מצוייר. ככה העברתי את הילדות שלי, במשחקים עם גרפיקות מוגבלות מאוד.

לקראת סוף שנות ה80, מיד לאחר שמצאתי את הר הכסף שלי, כשהייתי צעיר מאוד, היו כמה ניסיונות של משחקי וידאו (לא רק במחשב) להכניס את תחום התלת מימד, אבל הם עשו את זה בצורה מאוד מוגבלת, בלי ויזואל של סביבה מלאה ובעיקר, רובם, על ידי סימולציה של תלת מימד ולא הצגת תלת מימד אמיתי.

 

תלת המימד החל

בתחילת שנות ה90 התחילו לצאת משחקים בתלת מימד אמיתי, כולל סביבה מלאה מפורטת ותנועה אמיתית במרחב. הקלאסיקות של אותה תקופה (וולפנשטיין, דום, טומב ריידר) שברו מוסכמות והצליחו להביא תלת מימד אמיתי למשחקי וידאו, כולל אפקטים של תאורה. בהתחלה (ב-2 הראשונים שהוזכרו) הדמויות היו דו מימדיות בתוך סביבה תלת מימדית אמיתית, אך לאחר מכן (טומב ריידר) כל הדמויות ובעלי החיים במשחק הפכו לתלת מימדיים. הכל עדיין היה מאוד מצוייר והצבעים (בעיקר צבא העור, השיער, השפתיים, הפרווה של בעלי החיים) לא היו מדוייקים בכלל, אבל זה היה משחק בתלת מימד אמיתית, לראשונה.

לאן אנחנו חותרים כיום?

כהחומרה והתוכנה מאז השתפרה פלאים. כרטיסי המסך החדשים יודעים להציג סביבות עשירות במידע ופרטים, עם מודלים תלת מימדיים אמיתיים, חישוב תאורה מורכב בזמן אמת, טקסטורות מפורטות ואמיתיות על המודלים התלת מימדיים – והכל ברזולוציות גבוהות כדי להמנע ממראה לא אמין. הכיוון מאוד מאוד ברור – פוטוריאליזם! בעתיד הלא כל כך רחוק נוכל לשחק במשחק וידאו שההבדל בינו לבין תמונה מציאותית לחלוטין כפי שהעין שלנו רואה דברים קשה מאוד לאבחנה. מנוע אנריל 4 שיצא לאחרונה כבר מצליח להציג סצינות נוף מורכבות (עם צמחיה מפורטת, מזג אויר ואפקטי תאורה ואור וצל אמינים לחלוטין) גם ברזולוציות גבוהות, ואפילו דמויות אנושיות שנראות אנושיות לחלוטין. הנה כמה דוגמאות שיגרמו לכם להגיד "אמאל'ה":

 

נופים מציאותיים לחלוטין ועיצובי פנים מדהימים במנוע אנריל 4:

הדמייה של דמות אנושית במנוע אנריל 4 כולל קמטים, נימים וורידים קטנים:

https://www.youtube.com/watch?v=biB7-9qtE_Y

 

במקביל, אלו שהביאו את הבשורה התלת מימדית לראשונה בתחילת שנות ה-90, מתוקף הגדרתם הראשונית כפורצי דרך, נותנים "פייט טוב" למנוע אנריל 4 החדש, והגרסאות החדשות של הכותרים שלהם (Rise of the Tomb Raider ו- Doom החדש) נראים טוב מתמיד – דום מציג תמונה מדהימה וויזואלית עוצרת נשימה תוך דגש על ביצועים גבוהים (גם ב4K עם מחשב חדש המשחק עף על 60 פריימים לשניה ואפילו יותר, והמשחק שחיק מאוד גם על מחשב מתיישן), וטומב ריידר החדש מציג תמונות נוף וסביבות וירטואליות עוצרות נשימה.

modernvggraphics

תחושה מציאותית זה רק גרפיקה?

אז לא, תחושה מציאותית היא לא רק גרפיקה אמינה, כמובן. משחקי וידאו חדשים שמים גם המון דגש במקביל על אלמנטיים לא ויזואליים – כל מה שקשור לקול ולאנימציה. כל משחק שמכבד את עצמו מציג שמע עשיר, בסטריאו, תלת מימדי – כזה שמאפשר לך להבין איפה במרחק סביבך מקור השמע – אם היה פיצוץ מאחוריך, הוא ישמע לך כאילו הוא בא מאחורה, לדוגמא. בנוסף, כל משחק שמכבד את עצמו במיוחד בשנים האחרונות מכיל אנימציה אמיתית ומציאותית לגמרי באמצעות לכידת גוף אמיתית של שחקן או שחקנית בזמן אמת. כלומר – הדמות הוירטואלית תזוז בצורה מציאותית לגמרי כי היא מחקה באופן מושלם תנועה של איש או אישה אמיתיים שזזו בתוך חליפה שלוכדת את התנועה שלהם ומעבירה מידע בזמן אמת על כל תנועה של כל מפרק ישירות למנוע המשחק. דוגמא מעולה הוא אחד המשחקים החדשים שיצאו – Hellblade, שנחשב לפורץ דרך בתחום – עם העברת אווירת משחק פסיכוטית (שכן הדמות המרכזית אותה השחקן משחק סובלת ממחלה נפשית חמורה) באמצעות שמע איכותי ומדוייק של ה"קולות" שנמצאים "בתוך הראש" של הדמות הראשית, והמשחק כולו נתמך על ידי לכידת תנועה של שחקנים בזמן אמת אל מנוע המשחק. הנה כמה סרטונים שיסבירו לכם היטב:

לכידת תנועת שחקנים בזמן אמת ב Hellblade:

שימוש בשמע תלת מימדי באיכות גבוה כדי להעצים את האווירה במשחק:

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו